Książka
Skuteczne zdziwienie
Wiśniewska-Kin Monika
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Cena: 39.90 zł
37.11 zł brutto
Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 37.11 zł
Koszty dostawy:
- Odbiór w Księgarni 0.00 zł brutto
- Poczta Polska 9.50 zł brutto
- Kurier DPD 15.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 8.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 0.00 zł brutto
- Orlen Paczka 0.00 zł brutto
Dostępność:
Opis produktu
Pierwsze kontakty z językiem istotnie pływają na późniejsze postawy czytelnicze dzieci. Znaczący w tym kontekście jest głos Ericha Fromma: „To procesy edukacyjne powodują [..], że większość ludzi traci zdolność zachwytu, dziwienia się” (Fromm 1959: 63). Dlatego tak ważne jest, aby teksty i wizualizacje graficzne, a także strategie ich opracowania zapewniały doświadczenie czytelnicze możliwie·ciekawe i atrakcyjne poznawczo, aby podstawowy zasób wymaganej wiedzy związanej ze światem dźwięków i obrazów graficznych uobecniał się w umyśle dziecka jakby mimochodem, od niechcenia, przy okazji namysłu nad narracją wyprowadzoną z tekstu·i narracją wizualną – rodził się właśnie ze skutecznego zdziwienia (Bruner 1971).
Całość oddziaływań edukacyjnych, sprowokowanych projektem przedwdrożeniowym, sprowadza się do wyzwalania obrazu dźwiękowego i wizualnego głoski i litery w dziecięcej świadomości: SŁOWEM („Skuteczne zdziwienie. Wyzwalanie myślenia słowem”), OBAZEM („Opowieści dźwiękami malowane”) i RUCHEM („Dźwiękoznaki-Literaki. Wyzwalanie myślenia ruchem”).
Propozycję innego podejścia do nauki czytania i pisania dzieci w wieku przedszkolnym adresuję do tych nauczycieli, którym nieobcy jest dydaktyczny niepokój, a nawet zwątpienie wobec uświęconych tradycją wzorów, którzy są przekonani o konieczności rozbudzania wrażliwości i sprawności intelektualnej dzieci. W procesie czytelniczego oswajania ważny jest dla mnie także udział rodziców – oni jak nikt inny znają duchowe potrzeby swoich dzieci, wiedzą, jak ważna jest przyjemność czy nawet radość uczenia się.
Całość oddziaływań edukacyjnych, sprowokowanych projektem przedwdrożeniowym, sprowadza się do wyzwalania obrazu dźwiękowego i wizualnego głoski i litery w dziecięcej świadomości: SŁOWEM („Skuteczne zdziwienie. Wyzwalanie myślenia słowem”), OBAZEM („Opowieści dźwiękami malowane”) i RUCHEM („Dźwiękoznaki-Literaki. Wyzwalanie myślenia ruchem”).
Propozycję innego podejścia do nauki czytania i pisania dzieci w wieku przedszkolnym adresuję do tych nauczycieli, którym nieobcy jest dydaktyczny niepokój, a nawet zwątpienie wobec uświęconych tradycją wzorów, którzy są przekonani o konieczności rozbudzania wrażliwości i sprawności intelektualnej dzieci. W procesie czytelniczego oswajania ważny jest dla mnie także udział rodziców – oni jak nikt inny znają duchowe potrzeby swoich dzieci, wiedzą, jak ważna jest przyjemność czy nawet radość uczenia się.
- Podtytuł
- Wyzwalająca myślenie nauka czytania
- Autor
- Wiśniewska-Kin Monika
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- ISBN
- 9788382202595
- Rok wydania
- 2020
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 142
- Oprawa
- Miękka
- Typ publikacji
- Książka
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt